28 July 2012

Padat


Bismillah .
  Assalamualaikum .


Alhamdulillah, Syukur Ya Rabb.
baru pulih dari demam yang panjang.
Jadual kerja yang sendat dengan komitmen selaku senior
acapkali aku cuba mencuri peluang untuk bersama keluarga.





Padatnya waktu tika Ramadhan bertandang,
mohon padaMu agar kami punya kekuatan
untuk mampu bertahajjud di malam hari .
Mohon izinMu, Ya Latif .




Hitung rezekiMu, Tidaklah aku termampu.
berikan aku jodoh yang mampu memautku erat ke JannahMu
sungguh hidup ini padat dengan perkara sia-sia
sungguhpun jiwa ini padat dengan sisa dunia
aku hanya mampu berusaha dan berdoa
agar jasad usang ini punyai jiwa yang padat mengenaiMu .
mohon agar hati ini tidak lelah mengenali Penciptanya.






beliau sering berkata sedemikian rupa ,
andai kebergantungan kita padaNya Utuh ,
Insyaallah,
tidaklah aku mampu menjanjikannya melainkan dengan izin Allah.





siapapun jodohku,
semoga berimanlah kamu pada penciptaMu
kerna sesungguhnya hadirnya aku atas izinNya.
bukan kita menulis pada rentangan takdir, jodoh kita
sebaliknya, DIA .





No comments:

Post a Comment