22 September 2012

Ganti



Bismillah ,
    Assalamualaikum .




 " ketawa bersama ,
    menangis bersama
    ku bersumpah harap kita matipun sama .. "


namun hakikatnya bukan mudah .
   aku sembunyikan gundah-gulana


 * kau teristimewa tapi dia yang sempurna .


langkah ini takkan terhenti .
sedaya upaya ku gagahi menjalani cebisan hidup
masih bersisa, masihku mahir mengingati sekilas
kenangan meneruskan apa yang janggal .







Insyaallah .
semua berhikmah .
cukuplah aku berpegang pada janjiNya .
tak minta lebih, harap lebih lama dengannya ..



awak .
ini baru tahun yang pertama.
tidak terduga tahun berikutnya .
gantung janji padaNya , terima kasih jadi kawan yang baik .



aku PERCAYA .
suatu hari nanti itu benar, sabarlah .



moga yang benarbenar itu kekal hendakNya ,
kita hanya mampu merancang .
masih belum ada dia di hati .


 

19 September 2012

kawan



 Bismillah .
      Assalamualaikum .




" apa yang aku perlukan lebih daripada seorang kawan yang berdiri di sebelahku.
tapi kawan yang takkan benarkan aku jatuh terlalu lama, mendongak sedetik mahupun tidak mahu melangkah lagi kehadapan . "
 
 
 
 
 
 
duhai hati .
bersabarlah . kerna DIA mencintai hambahambaNya yang sabar
aku bukan lagi di sebelahnya kini
kini dia teguh berdiri dan berlari .
 
 
maaf
kerna aku tidak akan pernah sempurna
namun aku cuba menjadi seperti yang aku perlukan
kawan yang sebenarnya kawan .
 
 
 
 
 
 
 

mohon jangan ada hati yang terguris pedih.
sungguh amat rindu .

 
 
 


10 September 2012

mimpi itu



 Bismillah ,
    Assalamualaikum .

 
M  I  M  P  I  .
 
 
" Kadangkadang rasa BAHAGIA , kadangkadang rasa TERUJA dan kadangkadang rasa KECEWA pun ada . "
 
 
 
 
 
 
aku hanya Manusia biasa .
aku seringkali bermimpi agar biarlah indah akhirnya
hidupku ini .
 
 
 
Kenapa dia tidak terlihat akan diriku ini ?
Ya Karim . mohon ketabahan dariMu .
aku terlalu berbeda dengan yang lain di sisiku
 
 
 
 
 
 
"pada saat diri keseorangan, saat jiwa ini RAPUH .
mula hati menyerap lunaknya kekesalan, mendapnya keluh kesah pada takdir
dan dunia ini masih lagi tidak berlaku adil."
 
 
 
 
 
 
terkadang kita lupa,
DIA takkan pernah tinggalkan kita
takkan pernah mengukur iman kita dengan master, phD atau pangkat
takkan pernah menyakiti kita tanpa memberi yang lebih baik
takkan pernah menyimpan dendam, malah penuh dengan Kasih Sayang .
 
 
 
 
 
aku tak setabah yang diharapkan
aku tak sesolehah SITI KHADIJAH .
T I D A K ,
tapi sekurangkurangnya aku CUBA menjadi seperti itu
walaupun hanya bermimpi .
 
 
 
 
 
Redhailah aku.
doakanlah kejayaan dunia akhirat untukku,
terima kasih .
 
 


05 September 2012

dua kali


Bismillah ,
  Assalamualaikum .


" kitaran masa sulit dahulu, masih terasa hangat imbasannya . Aku tidak sempurna seperti yang kau dan dia fikirkan. Aku hanyalah aku. dan masih senyuman mekar menguntum di bibir . "
 
 
 
 
 
 
 
 
aku tak tahu mana pendahuluannya
antara kau, dia dan mereka .
dan aku, bukanlah penutupnya .
 
 
 
 
 
 
 
 
aku gantung semua pada takdir ,
sungguh aku percaya
dalam kesakitan bertahun ini akan ada penawar
dari kejauhan ini akan ada doa yang menemani
semoga kalian diredhai .
 
 
 
 
aku tak pernah hilang .
sungguh aku amat gemar menjadi bayang
diam dan lihat dari kesamaran .
bayang dan jasad takkan pernah bersentuhan
tapi masih berdekatan, bukan .
 
 
 
 
 
Ya Allah ,
aku hanya hambaMu yang lemah.
Permudahkan urusanku .
tunjukkan bagiku jalan yang menghampiriMu .
 
 
 
 
 
 
 
 
p/s : alhamdulillah . moga kesabaran akan kerap mendampingimu .
        insyaallah, selamat tahun pertama. Kelak .
 
 
 
 
 

27 August 2012

salah

bismillah,
  Assalamualaikum .




 " selayaknya niat itu untuk perkara HALAL . "
 
 
 
 
SALAH SANGKA .
awak jangan salah sangka ,
keluarga saya mengenali dia dan keluarga dia mengenali saya
bukan bermakna ibu bapa saya dan dia menghalalkan hubungan yang
BELUM HALAL .
 
 
 
 
 
tapi,
selayaknya mereka tahu dengan siapa anak mereka berkawan .
 
 
 
 
 
 
serah jiwa pada TUHANMU,
DIA sebaikbaik perancang.
 
 
 
 
 
 
mungkin kecewa dahulu akan ajari kau,
agar kau utuh gantungkan jalan takdirmu padaNYA.
rezeki, usia , jodoh ku sandarkan padaMU.
mohon agar kesakitan itu hilang .
 
 
 
 
kembalikan aku pada jalanMu, Ya LATIF .
Beri aku jalan yang indah . sesungguhnya dia bukan milikku. bukan jodohku, maka kau hilangkan rasa itu, agar aku mampu jadi yang terbaik pada jodohku.
 
 
 
 
gelinciran masa akan mematangkanmu ,
dekati penciptamu, kerna cintaNya lebih agung daripada dunia. - unknown
 
 
 
 
 
 semoga salah sangka antara kita terlerai .
 aku sandarkan doa dan usaha agar kita mampu berubah kearah kebaikan,
 InsyaAllah . amin.
 
 
 
 
 p/s : Amni nur Qisya . subhanallah .. nama yang indah.
        Alhamdulillah, selamat datang ke dunia duhai puteriku sayang ..
        semoga jadi anak yang solehah
        taat kepada kedua ibu bapa dan agama, amin . 
        Amat teringin menjenggukmu sayang. semoga nanti, kita bertemu. InsyaAllah.
        mohon kemaafan dan halalkan segalanya dari semua .







 
 
 
 
 


29 July 2012

Takdir milik aku


bismillah ,
  Assalamualaikum .


Kawan : " kenapa kau tak risau macam orang lain bila takdapat blablabla .. "

Aku : diam . senyum
       
- " aku cuba nikmati takdir milik aku . aku tahu, Dia berikan rezeki yang lebih baik andai bersabar. "



dunia mengajar aku terlalu mencintainya .
sedangkan aku lupa yang amat.
Dunia ini hanyalah persinggahan ke alam yang kekal abadi .
tanpa kenal apa yang Hakiki, bikin hati malu .
malu, kerna janji tidaklah aku tepati.






andai diberi pilihan,
aku rela duduk di rumah
jaga mama yayah, berbakti selagi mampu
mengharap redha mereka,
bahagia, biar DIA yang tahu.





Bisikan rahsia suci
kesedihan, kebahagiaanku kunci erat dan dakap kemas JanjiNya
mohon hati ini bersalut Tabah.
Insyaallah .





terima kasih, Shaff .
berfikir benda yang baikbaik dengan kerap
ajar hati sentiasa bersangka baik .







28 July 2012

Padat


Bismillah .
  Assalamualaikum .


Alhamdulillah, Syukur Ya Rabb.
baru pulih dari demam yang panjang.
Jadual kerja yang sendat dengan komitmen selaku senior
acapkali aku cuba mencuri peluang untuk bersama keluarga.





Padatnya waktu tika Ramadhan bertandang,
mohon padaMu agar kami punya kekuatan
untuk mampu bertahajjud di malam hari .
Mohon izinMu, Ya Latif .




Hitung rezekiMu, Tidaklah aku termampu.
berikan aku jodoh yang mampu memautku erat ke JannahMu
sungguh hidup ini padat dengan perkara sia-sia
sungguhpun jiwa ini padat dengan sisa dunia
aku hanya mampu berusaha dan berdoa
agar jasad usang ini punyai jiwa yang padat mengenaiMu .
mohon agar hati ini tidak lelah mengenali Penciptanya.






beliau sering berkata sedemikian rupa ,
andai kebergantungan kita padaNya Utuh ,
Insyaallah,
tidaklah aku mampu menjanjikannya melainkan dengan izin Allah.





siapapun jodohku,
semoga berimanlah kamu pada penciptaMu
kerna sesungguhnya hadirnya aku atas izinNya.
bukan kita menulis pada rentangan takdir, jodoh kita
sebaliknya, DIA .





04 July 2012

Selamat 3 tahun



Bismillah ,
   Assalamualaikum.


" Terima kasih Ya Allah, kerna mengajarku erti cinta . "


050709 .
Genap 3 tahun.
putaran masa yang benar pantasnya
aku tak pernah merasa sesuatu sebegini
perasaan halus hadir milik Allah .




maaf kerna bukan yang halal untuk aku terus ingati
tapi hadirnya mengajar aku perlunya mencari CintaNya
terima kasih kerna pernah hadir
terima kasih kerna tidak menyakiti malah turut menguatkan
insan selemah aku perlu banyak hadapi kesakitan untuk kebal.
Insyaallah .




- mencari redhaNya perlu lalui banyak halangan .
mohon padaMu Ya Karim, moga ditetapkan iman kami.
moga yang halal itu orangnya beriman , kelak. Amin.



maaf,
kerna setiap janji yang pernah kita suarakan
tidak termampu untuk ditunaikan.
benar yang terindah, kau.
terima kasih kerna pernah hadir .




" solatlah, sayang. Tak perlu wajah kacak dan cantik untuk sujud padaNya.. "





doaku kirim dari jauh.
agar kau perolehi apa yang kau impikan
bimbing dia yang amat memerlukan imam sepertimu
DIA lebih mengetahui apa yang terbaik buat kita,
redhailah .




Terima kasih, Aishieteru .



p/s : selamat hari Lahir, Q. Fadhillah Idris, mama, awin .
       semoga Allah lindungi kalian, panjangkan umur dalam keberkatan..
       moga murah rezeki dan menjadi orang seimbang dunia akhirat.
       malam penuh barakah :3






26 June 2012

di matamu



Bismillah .
   Assalamualaikum ..


" Di matamu ku beharga, kau pelakukan aku lebih dari mencintai dirimu.. "




Di matamu .
aku hanya perempuan asing
yang dekat denganmu namun masih jauh .



Di mata dia .
aku hanya perempuan yang seakan selekeh
menggembara mencari cinta
seakan terhegehhegeh mendekati dirinya.






   Siapapun aku di matamu , aku adalah aku . tiada campuran kau dan dia. tiada berselindungkan palsu . Aku tak cuba jadi sempurna. Tapi sekadar membaiki cela . Tinggalkan kemunafikan, sayang .
masih belum terlambat,bukan . Pengisian selama 20tahun ini banyak kosongnya.



Bila di mata yang lain aku hina
biarlah di mataNya aku adalah permata.
Jauhi kaca .
hanya akan melukakan jiwa .




andai kau ditempat aku, andai kau sendiri rasai, andai kau kata aku palsu.
kiblat mana harus kau cari .. kerna kau takkan pernah mengerti . Takkan pernah fahami. dan yang paling hipokritnya, bila kau kata kau amat memahami.





aku perlukan doa, sokongan
dan terima kasih untuk itu .
semoga Allah meredhaimu.




21 June 2012

sedarinya


Bismillah,
Assalamualaikum .



" aku sengaja cetuskan situasi dan reaksi yang menekan perasaanmu.
agar kau membenci.
Hakikatnya, aku mengoyakkan hati sendiri.."







- Dia lelaki yang sangat bertanggungjawab .
         
          aku menyedarinya hampir 3 tahun yang lepas .
          bermakna setahun lebih awal dari kau sedari .





:  " sekacak manapun lelaki itu, kaya dan baik macam manapun dia, dia bukanlah sesiapa andai enggan tunduk pada PenciptaNya.."







itu kisah lama .
antara termanis pernah aku miliki,
taklupa dia ajar aku pertama tentang setia .
tunjukkan aku suasana berhariraya di kampung itu sangat meriah
memberi aku ruang untuk mengenali keluarganya
aku rasa itu tersangat istimewa .



sekarang ,
menyedari ramai kaum Khalifah ini melupai cara mengangkat takbir
biarlah doa utusan ku kirim padaNya
agar rusuk ini miliknya seorang imam
yang tahu mengaji bahkan mengasihi keluarga
bertanggungjawab, insan penyayang dan sabar
agar janji bersama itu kekal hingga Jannah .




Berdoa selagi boleh.
InsyaAllah masih mencuba membaiki cela diri .




" hijab itu pelindung diri, N.. bukan letaknya di atas dada. bukan tempatnya menutupi rambut. tapi tempatnya sejauh mata lelaki mampu melihat auratmu.. " - Q .





semoga di depan kita ada jalan bersama
sebab aku percaya kau pengakhirannya.
amin.




 

15 June 2012

Redha



Bismillah .
  Assalammualaikum .


" Andai musibah mendatang itu berat rasanya
bersyukurlah.
kerna DIA datangkan musibah itu berupa
penyucian dosadosa lama. "


redhakan lah duhai jiwa.


Ya Karim .
andai hati ni leka dengan duniamu,
berikan hidayahmu
tunjukkanlah jalanmu yang benar.




adakalanya jiwa tampak benar kurusnya.
adakalanya kebergantungan ini goyah ,
Ya tuhan kami
kau izinkanlah keredhaan kami
terhadap musibah yang mendatang.







Mama .
adakah dirimu meredhai anakanakmu ?
redhailah kami .
agar DIA merahmati kami
nescaya berbahagialah harihari kami
dunia dan akhirat kelak .

Amin.


" sesungguhnya, pada DIA lah kami datang. dan pada DIA lah kami kembali .. "






12 June 2012

renung

Bismillah .
  Assalamualaikum .




" Hidayah perlu dicari. "

kenapa .
lately lebih gemar mendiamkan diri .





mungkin dahulu kita lalai dan leka .
Dunia ajar kita untuk saling menzalimi .
seburuk manapun kita, masih jua hambaNya .
sesungguhnya DIA maha Pengasih lagi maha Penyayang .


Ya Allah,Mohon padaMu.
kekuatan dan kesabaran dalam mencari hidayahMu.
tetapkan iman dan matikan kami dalam iman.
andai hati ini jauh, dekatkanlah
andai keduniaan ini memesong kami,
tunjukkan kami jalan yang benar .
Amin .






p/s : harus bersabar dalam penantian .

08 June 2012

Maafkanlah

Bismillah ,
  Assalamualaikum .




mungkin gadis yang kadangkala berat mulut ini
enggan berganjak dengan keputusannya .
maafkanlah. dia hanya gadis yang malang.



" whoever does not find happiness in the dhikr of ALLAH, prayer, and reciting the Qur'an. will not find it anywhere else.. " [ Hassan Al-Basri ]



menyedari dirinya satu, tidak seperti yang lain
hiba yang dikesat redha disentap penuh jerih
jalannya tanpa lapik memijak bumi
pergi dia membawa diri.
maaf, semoga Allah membuka pintu hatimu
untuk memahami takdir miliknya.


Alhamdulillah, mencari redha Allah
minta permisi diri .
izinkan hati ini meredhainya, maafkanlah.



" tiada yang merasai duka andai kebergantungan pada janjiNya utuh ."







p/s : ayuh jangan lagi leka. Dosa orang yang meninggalkan solat dengan sengaja dan tanpa rasa menyesal itu dosanya lebih besar dari melakukan zina seribu kali. masih sempat untuk menyedarinya, bukan .
semoga Allah merahmati kalian, Insyaallah .




06 June 2012

connections .


Bismillah ,
   Assalamualaikum .



Connections.


 Apa yang kau faham mengenainya . Adakah semua mengenai line wayerless . Mahupun kemampuan line full bar berukban menghubungkan kau dengan laman sosial . Aku tak bicarakan mengenainya .



 Aku rasa messy dengan masa silam. bukan hakikatnya aku tak mampu lupakan apa yang aku ucap cinta mati . bukan masalahnya dia dan aku berhenti menyintai. usia membataskan diri untuk tampil mendominasi apa yang ada dalam hati . bila apa yang kita harapkan itu menuju jalan mati . nafas yang dihela seakan tersekat dan terasa pedih hulu hati . seperti aku khianati tegarnya cinta keatas kopi .




 aku teruja membaca sahabat punya luahan hati ,

" Jodoh itu tidak dijangka . mungkin bukan dengan dia yang kita Gila.
mungkin bukan dengan dia yang kita cinta.
tapi dengan dia yang tidak disangka .. "



Jodoh itu rahsia besar milikNya , takkan terduga siapa . DIA aturkan sempurna . dan setelah memahami hakikat itu, aku baru sedar. sedar bahawa usia bukan limit untuk mencari dan membaiki diri . bukan kerana aku bukan dia . tapi aku, aku. connections antara kau dan DIA. antara kau dengan jiwa . siapa duga, dia yang kau rasa cinta bukan milik kau. milik orang di luar.




Aku fikir hingga buntu. andai kata penantian itu bersisa buangan masa, apa yang tinggal untuk usia ? melihat saja mainan waktu berganjak tanpa bergerak . akan membangunkah aku . untuk itu, gerakkan jiwa . cari connections yang sewajarnya.



Aku unik, kau dan dia juga sama. aku bukan ahli bahasa, bukan juga budak kurang kasih sayang. aku terlalu disayangi ramai. hingga lahir aku yang egois. aku tak menafikannya . aku tetap dengan prinsip aku, aku lakukan untuk kau jua. tetap. takkan berubah .




: kelakar bila kenangkan kembali . aku memang gadis aneh . memang. tak dapat dinafikan lagi. bukan aku nak gebangkan mengenai hadirnya dia dalam kamus hidup aku. Tapi apa yang kita percaya, jangan goyah . Berdoa dan jangan berhenti . jangan pernah berhenti berdoa .. go get your own connections :)






05 June 2012

Revenge .



Bismillah ,
  Assalammualaikum .



 malam yang sunyi .
 angin yang dingin .
 terasa seakan aku kenal perasaan itu.




 : Terlalu mungkin akan memudaratkan .
   bersederhana itu mencukupi yang amat .
   gantung Janji pada DIA, hingga Jannah
   mungkin :)



REVENGE   ( SWR )
aku sangat suka menonton cerita ni.
seakan memahami Emily Thorne punya hati
luar sekeras yang amat, namun dalamnya ..
teramat kuat kental hatinya .
bagaimana menyimpan perasaan itu erat ..
hingga kedap menyimpan niat .


Lepaskan orang disayangi bahagia .
dalam hati punya rasa kecewa
mengharap akan tiba masa
dia menjadi kepunyaan selamanya.


Dendam takkan bawa ke mana
sampai saat perlu korbankan segala .
harus tinggalkan semua pergi
bawa hati luka untuk diubati .


manusia punya hati lain apa adanya
mudah berubah
seperti musim berganjak
dan detik berlalu ..
air berkocak jauh lebih lambat berkesan dari jiwa berbeda.



rindu itu perasaan tegar milik aku.





01 June 2012

terima kasih


: Bismillah ,
     Assalam.



Alhamdulillah..
kerna masih berkesempatan meluangkan masa bersama.
terima kasih Q .
SANGATSANGAT .




Dark Shadows .
almost 5-6 bln tak nengok movie bersama
sangat menarik even sampai sana ngamngam masih boleh masuk.
hewhew.
cerita yang not bad for me .



Paling tak best, makan ais yogurt rasa ubat batuk kawkaw .
then kelakar bila kena purapura habiskan benda tu tapi
tak habishabis. terkulatkulat ngadapnya.



Seminggu .
waktu kerja keras untuk gugurkan lemak .
almost 3kg in a week ?
another kerja gila yang aku buat untuk kau.
berbaki 5 kg.
saya SAHUT cabaran Ekau !



terima kasih kerna bagi dorongan .
maju setapak menangkis semalam yang kelat
aku kurang fasih memahami
mengapa dia jauh lebih harmoni berbanding pergolakkan dalam hati .



" zikir itu makanan jiwa .
mahu awet muda, banyakbanyaklah amalkannya.. " - mama .




you are awesome .
syukur, aku dilindungi dan dikelilingi mereka yang hebat.
semoga Allah merahmati kalian .
berbaki 6minggu saja .
insyaallah jumpa lagi .



21 May 2012

a day with Hero.



.Assalamualaikum.


 20.05.12
 genap seminggu incik Q saya poie PLKN.
 Hari tu hari ahad, hari melawat si jiwa kacau lah.
 saya dan cik Wiwi  ( Awin B ) pun poielah melawat beliau dan Shark
 part menarik.

 - " kamu jangan pakai seksiseksi. Taknak orang lain tengok. "
 persoalannya, pernah ke daku seksi ?



- meet my friend, Shark :)


Beliau ada dua calit kat bahu .
hmm for sure jeles !
kejap ja beliau kurus.


Mr. PLKN <3



- cik Wiwi saya :3


- 164.6 cm VS 179 cm =,= "


PLKN actually sangatsangat menarik .
sangatsangat teringin nak pergi.
but untuk intake lepasan STPM ni masih tak terpilih
harhar.. rezeki kamu lah, Q .


Insyaallah, kamu boleh jadi ketua
yang sangatsangat berwibawa.
sangat bertanggungjawab seperti selalu.
yang pasti, ketegasan tu penting.
respect people first like you always do.


okay peserta PLKN .
selamat berkhidmat untuk negara.
taktau nak melawat lagi ke tak .
BUT .
macam TAK je.




* for my muscle men, be strong as i will.
  and do your zikir always.
 i do heart you just like you do. Insyaallah .


p/s : taksabar tunggu 30/05/12 ni .








16 May 2012

Diam .



 :Bismillah .

 orang akan mengata apa sahaja.
 tiada henti .
 tiada jua terlimit .
 seakan bicara mereka mengusulkan merekalah
 S E M P U R N A .


 ~ bergosip pada mereka sesuatu kepuasan .
menyebarkan keaiban seseorang .


 
 saya jujur rindu .
 TERAMATLAH SANGAT .
 tapi dia ?
 diam. simpan seribu rasa.
 masa akan memudarkan semuanya .
 bersabarlah .



 
  mungkin dia akan terasa .
  mohon padaMu Ya Latif ,
  untuk yang kedua ini ..
  jangan ada yang ketiga
  biar janjijanji yang dimetrai
  tiada hamburan nista .
  semoga tiada lagi yang dilukai .


 Diam .
 terasa bibir kesat
 andai kebergantungan ini goyah,
 kuatkan lah.
 kuatkan lah.


 
  * mungkin tiada komunikasi buat sementara waktu buat kita.
   aku kamu harap tiada jemu . insyaAllah .


14 May 2012

DOA




DIA mengarahkan para malaikat untuk menduga hambahambanya.
 kerna DIA teramat suka mendengar doadoa hambanya
 ketika musibah melanda . "


Aku pernah berharap.
semuanya akan kembali pada asal.
Yup. aku masih miliki dia,
perasaan itu jenuh untuk dihakis pergi.
namun, telan sahaja pahit itu
dan ku biarkan dia bahagia.
InsyaAllah.


Hikmahnya,
DIA datangkan aku yang lain
dengan restu berkawan datang dari mama ayah.
amanahnya, jaga pergaulan. usah berdua-an.
Insyaallah, semoga iman yang mudah rapuh ini
keras seperti konkrit.
biarlah hingga datangnya halal untuk kita.



dugaan pasti akan mencela.
duduk diam perbaiki diri itu lebih baik.
Ya Allah, jauhkan hatiku menjadi keras.
kerna hati yang keras terlalu jauh dariMU, Allah .


" andai jalan yang kita pilih jauh dari rahmatNya..
carilah jalan untuk kembali mendapatkan rahmatNya. Berdoalah anakcucu Adam. Sesungguhnya Allah menyukai doadoa hambanya yang berada dalam kesusahan.."



aku tak mahu menjadi aset kepada kedua orang tua ku ke neraka..
subhanallah, semoga dijauhkan hendakNya..


mood : Ustaz Don Daniyal :)


20 March 2012

tidak sempurna..


 ; BISMILLAH .


Alhamdulillah .. mensyukuri satu persatu nikmat-MU ya Rabbi..
saat ini, maluku terhadapMU takkan pernah hilang.



result aku, alhamdulillah.
biasabiasa. but memadailah segala nikmatNya kepadaku.


khabar gembira, bila aku mampu menggunakan SII
yang telah menjadi idaman sekian lamanya.
taksangka itu duit kerja kerasku.
100% pure bau keringat dan kesabaran.
alhamdulillah.



act, hujan lebat buat aku seakan trauma.
pertama kali seumur hidup aku excident !
hanya dalam ingatanku, M A T I .
Ya Tuhan.. ingatanku seakan kosong .
KOSONG ! keadaan motor kesayangan menyayat hati..
seluar kerja kosak rabak.
but setitik darah tak menitis !
subhanallah. hanya bengkak sanasini dan lebambirat..



berita gembira dan sedih silih berganti.
tidak mampu untuk aku bicarakannya lebih untuk pengetahuanmu.
Ya Karim.. sesungguhnya aku hanya hambamu yang lemah. tersangat lemah.
masih KAU berikan segalanya..
syukur Ya Tuhan.



p/s : selamat ulangtahun kelahiran, AYAH, KAKNGAH dan ateh.
mereka kesayanganku :)