10 September 2012

mimpi itu



 Bismillah ,
    Assalamualaikum .

 
M  I  M  P  I  .
 
 
" Kadangkadang rasa BAHAGIA , kadangkadang rasa TERUJA dan kadangkadang rasa KECEWA pun ada . "
 
 
 
 
 
 
aku hanya Manusia biasa .
aku seringkali bermimpi agar biarlah indah akhirnya
hidupku ini .
 
 
 
Kenapa dia tidak terlihat akan diriku ini ?
Ya Karim . mohon ketabahan dariMu .
aku terlalu berbeda dengan yang lain di sisiku
 
 
 
 
 
 
"pada saat diri keseorangan, saat jiwa ini RAPUH .
mula hati menyerap lunaknya kekesalan, mendapnya keluh kesah pada takdir
dan dunia ini masih lagi tidak berlaku adil."
 
 
 
 
 
 
terkadang kita lupa,
DIA takkan pernah tinggalkan kita
takkan pernah mengukur iman kita dengan master, phD atau pangkat
takkan pernah menyakiti kita tanpa memberi yang lebih baik
takkan pernah menyimpan dendam, malah penuh dengan Kasih Sayang .
 
 
 
 
 
aku tak setabah yang diharapkan
aku tak sesolehah SITI KHADIJAH .
T I D A K ,
tapi sekurangkurangnya aku CUBA menjadi seperti itu
walaupun hanya bermimpi .
 
 
 
 
 
Redhailah aku.
doakanlah kejayaan dunia akhirat untukku,
terima kasih .
 
 


No comments:

Post a Comment