29 July 2012

Takdir milik aku


bismillah ,
  Assalamualaikum .


Kawan : " kenapa kau tak risau macam orang lain bila takdapat blablabla .. "

Aku : diam . senyum
       
- " aku cuba nikmati takdir milik aku . aku tahu, Dia berikan rezeki yang lebih baik andai bersabar. "



dunia mengajar aku terlalu mencintainya .
sedangkan aku lupa yang amat.
Dunia ini hanyalah persinggahan ke alam yang kekal abadi .
tanpa kenal apa yang Hakiki, bikin hati malu .
malu, kerna janji tidaklah aku tepati.






andai diberi pilihan,
aku rela duduk di rumah
jaga mama yayah, berbakti selagi mampu
mengharap redha mereka,
bahagia, biar DIA yang tahu.





Bisikan rahsia suci
kesedihan, kebahagiaanku kunci erat dan dakap kemas JanjiNya
mohon hati ini bersalut Tabah.
Insyaallah .





terima kasih, Shaff .
berfikir benda yang baikbaik dengan kerap
ajar hati sentiasa bersangka baik .







No comments:

Post a Comment