26 June 2012

di matamu



Bismillah .
   Assalamualaikum ..


" Di matamu ku beharga, kau pelakukan aku lebih dari mencintai dirimu.. "




Di matamu .
aku hanya perempuan asing
yang dekat denganmu namun masih jauh .



Di mata dia .
aku hanya perempuan yang seakan selekeh
menggembara mencari cinta
seakan terhegehhegeh mendekati dirinya.






   Siapapun aku di matamu , aku adalah aku . tiada campuran kau dan dia. tiada berselindungkan palsu . Aku tak cuba jadi sempurna. Tapi sekadar membaiki cela . Tinggalkan kemunafikan, sayang .
masih belum terlambat,bukan . Pengisian selama 20tahun ini banyak kosongnya.



Bila di mata yang lain aku hina
biarlah di mataNya aku adalah permata.
Jauhi kaca .
hanya akan melukakan jiwa .




andai kau ditempat aku, andai kau sendiri rasai, andai kau kata aku palsu.
kiblat mana harus kau cari .. kerna kau takkan pernah mengerti . Takkan pernah fahami. dan yang paling hipokritnya, bila kau kata kau amat memahami.





aku perlukan doa, sokongan
dan terima kasih untuk itu .
semoga Allah meredhaimu.




No comments:

Post a Comment