21 June 2012

sedarinya


Bismillah,
Assalamualaikum .



" aku sengaja cetuskan situasi dan reaksi yang menekan perasaanmu.
agar kau membenci.
Hakikatnya, aku mengoyakkan hati sendiri.."







- Dia lelaki yang sangat bertanggungjawab .
         
          aku menyedarinya hampir 3 tahun yang lepas .
          bermakna setahun lebih awal dari kau sedari .





:  " sekacak manapun lelaki itu, kaya dan baik macam manapun dia, dia bukanlah sesiapa andai enggan tunduk pada PenciptaNya.."







itu kisah lama .
antara termanis pernah aku miliki,
taklupa dia ajar aku pertama tentang setia .
tunjukkan aku suasana berhariraya di kampung itu sangat meriah
memberi aku ruang untuk mengenali keluarganya
aku rasa itu tersangat istimewa .



sekarang ,
menyedari ramai kaum Khalifah ini melupai cara mengangkat takbir
biarlah doa utusan ku kirim padaNya
agar rusuk ini miliknya seorang imam
yang tahu mengaji bahkan mengasihi keluarga
bertanggungjawab, insan penyayang dan sabar
agar janji bersama itu kekal hingga Jannah .




Berdoa selagi boleh.
InsyaAllah masih mencuba membaiki cela diri .




" hijab itu pelindung diri, N.. bukan letaknya di atas dada. bukan tempatnya menutupi rambut. tapi tempatnya sejauh mata lelaki mampu melihat auratmu.. " - Q .





semoga di depan kita ada jalan bersama
sebab aku percaya kau pengakhirannya.
amin.




 

No comments:

Post a Comment