07 January 2013

Sepotong kek, Doa dan..



Bismillah,

   selamat ber-JANUARI semua .







Sepotong Kek, Doa dan..

seperti yang aku benar harapkan,
Januari kali ini akan membahagiakan hati kecil ini,
pada hela nafas yang bakal menganjak 21 tahun,
aku mohon, biar yang benar sayang ada di sisi
saban tahun,
saban hari aku bermimpi,
namun DIA tidak memberi apa yang aku hajati.

Januari .
bulan kelahirannya aku.
seakan di duga, ramalan itu makin kukuh terpaksi di hati.


hati, mohon kau tabah.
DIA tagih kesabaran kau dengan apa yang tertulis baik untuk dirimu.
bibir, seyumlah.
bahagiakan matamata yang mendung.
warnailah dunia kelam ini dengan seindahnya warna.


akan ada sepotong kek,
pemberian ku untuk jasad yang makin dewasa,
juga doadoa yang tiada putusnya untuk Sang Pencipta,
serta air mata yang benar ikhlas mensyukuri lahirnya aku ke dunia







*selamat jalan, Q. semoga perjalananmu sebagai Tentera dipermudahkan.
insyaallah, aku akan tetap dengan PDRM juga..
keputusan Uitm , 30 januari. andai ada rezeki Insyaallah.


No comments:

Post a Comment