07 November 2011

Membesar



Assalam.
Alhamdulillah, raya AidilAdha selesai sudah..
** maafmaafmaaf.. khilafnya aku menyakitimu. Biarkan noktah itu terhenti di situ. teruskan baris ayat yang berikutnya ya sayang.



- membesarlah dengan jiwa yang besar, kental sifatnya. walaupun sering terjatuh hingga terduduk, Allah sentiasa ada dengan kita. cuma kita yang terleka, hingga terkadang musibah yang melanda kita enggan mengerti apa sebabnya. Percayalah, setiap satunya ada hikmahnya.



semakin sakit,semakin kuat langkah yang perlu kau aturkan. 
biarkan mereka, hiduplah kau dengan redhaNya, kerna DIA lebih mengerti tiap satu untukmu.



- jangan takut untuk sakit atau disakiti.. kerna menyakiti itu tiada yang baiknya.. 
Hidup ini banyak pilihannya.
redhakan hati yang rawan memangkah takdir.. jernihkan apa yang keruh..







aku bersyukur dia mampu menerima aku yang tidak seperti yang diharapkan.
rayuanku, boleh kau bimbing aku ke arah yang diredhai, di mana letaknya hati yang ikhlas menerima segala ketentuannya. kerna aku pernah kehilangan arah.. 
terkontangkanting demi mematikan sekelumit rasa yang indah..
jangan biar aku hilang dari radarmu..






- kesilapan itu anugerah, kerna ianya mengajar kita erti sebuah kehidupan..
kembali padaNya bila kita tersesat..
kehidupan umpama pentas, dan kita pelakon yang terhenti bila tamat riwayatnya.
senyum sentiasa, hidup sebaiknya.
menangis, mengadu padaNya bila kita benarbenar tidak mampu untuk bertahan..




- cik N





No comments:

Post a Comment