01 November 2011

penyakit



Assalam..
petang yang dingin, bersama segelas hirupan pahit kopi..
masih aku terhidu harum kelatnya semalam..
dan termimpimimpi enak yang harus aku lupakan, sayang.


- kau single ke double ke triple ni wa ?
* kau ingat aku ni Big Mac ape nak double triple bagai..


- kau tanya aku bagaimana aku terus menghirup udara yang semakin menyesakkan dada, menyiksa jiwa
aku hanya mampu tersenyum. aku tinggalkan kau dengan senyuman penuh bermakna.
kau ku lihat masih terkesima, renungan penuh harapan.
* mudah, hidup sahaja sebaik yang mungkin. kau lebih tahu udara mana yang tidak tercemar.


- Penyakit Hati 
pelik juga aku dengan dunia. makin ngeri bila angka menginjak dewasa. Haruskah kau bahagia, haruskah aku bahagia.. dan yang lain masih derita kerna kita. Hasad sentiasa membayangi keikhlasan kita yang sebenarnya.
haruskah kita menghukum seseorang yang tulus bersama kita selama kita di sisihkan dalam dunia kita sendiri, dan bila kita mendapat tempat dalam dunia impian itu, lantas janji terpadam sepi.. Dia yang sentiasa ada, kini di sisihkan. Terbuang dengan kelalaian kita, hanyut dengan perasaan konon bahagia.




- Awak, dia masih menangis kerana awak.. Dia masih mengharapkan awak. Dia masih setia menanti awak. Kenapa awak dengan mudah melupakan dia yang selama ini ada untuk awak. Awak tak malu ke, awak dah lupa daratan ke? mana janjijanji awak. kenapa mesti awak pentingkan diri.. Awak tau tak, dia berpisahpun sebab tau awak nak sangat si dia yang sekarang awak miliki. KAWAN..


* kalau sayang kawan, biarlah begini..




- Awak, hidup ini indah andai awak pandai menyesuaikan diri. Awak, kalau betul dia jodoh awak,  janji Allah, maka pegang sahaja. Memang dia untuk awak. Apa yang dah jadi itu, awak redhakan jela. Mogamoga perjalanan hidup awak dan dia lancar. Kikis dendam dari awal. Biarkan dia bahagia dengan hidup dia. Ingat, setiap satu yang berlaku, ada hikmahnya..mana tau, Allah pilih untuk sedarkan awak melalui kekecewaan. Semua orang hadapinya. Kalau betullah awak sayangkan dia, doakan sahaja yang baikbaik.. Jangan pentingkan diri, terima sahaja takdir ini dengan senyuman. Yakinlah bahawa DIA perancang terbaik untuk kita. Awak berhak bahagia, awak sendiri yang tentukan hidup awak.. Biarlah dia melupai budi awak, bersabarlah dengan ujianNya. Hukum alam, tidak mungkin dia terlepas... satu hari nanti, dia akan rasa apa yang awak rasa.. Baiki cerukmana kekurangan yang ada.. Insyaallah. paling penting, jaga hubungan denganNya, dan ibu bapa.






** kau gila berpenyakit GILA, hati GILA.. siapapun takut nak cintai kaulah GILA !






- the best that we got is already left behind. Untuk kembali kepada ex, adalah tidak patut. For me, i treat love very seriously. siapapun taknak break up memvavi buta. FATE tetap FATE. we should dismiss it. sandarkan pada kenangan, jiwa rock akupun lemah juga. but when i say i love you, i really mean it. 






takdir bagi kau macam aiskrim di padang pasir - menggiurkan kepada sesiapa yang terkujatkujat gedik tak tentu hala mengejar yang indah belaka. 






*kalau kau avoid aku sedihpun, dah lama dah kau buat aku rasa macam tu kot. wakaka.. 
mood: aiskrim di hujan hari (peningpening)







No comments:

Post a Comment