24 December 2011

katakau




katakau, carutan takkan mengubah kejahilannya.




LUPA .
aku belajar mengukir senyuman
bukan zaman Jahiliyah ku datang,
aku tak kejar ketamadunan dunia
seharusnya aku menarik muka
tika amarah menguasai jiwa
namun kuatnya botox,
aku hanya mampu berdiam
mengulum pahitnya dusta.





sekeliling alami perubahan,
maknanya bukan manusia ja berubah
cuba muatkan badanku dalam realiti
hingga terlupa jiwaku cederanya berdarah.



Muhammad berkata,
tandanya akhir zaman pabila fitnah
berleluasa menimbulkan sengketa.
senyum sinis,
mereka tidak meminta secebis maaf
jauh sekali mengaku khilafnya mereka
dan lafaz kemaafan ku kirim
sedari hati ini meronta meminta keadilan,
seharusnya aku memohon ketabahan .


- Muhammad Iman Thaqif/ Haikal
anak buah cinta baru, di hatiku.



 ada rezeki ku, dapatlah kerja tu. Insyaallah.
semoga berbahagia, tahun baru. azam masih sama.
senyum kemutkemut ~


- cik N alone ><

No comments:

Post a Comment