18 December 2011

Pengkhianat



P E N G K H I A N A T ...
kau rasa itu aku kah?
aku semacam tidak percaya dan sememangnya enggan percaya .


rasanya .
kekuatan mana harus aku sedut
sememangnya mengapa harus aku lalui
aku tak harap semuanya terjadi
kau mengerti,
aku tak rangka semuanya yang terjadi
dan keluhan ini benarbenar membengkakkan hati.


- Q , kau rasa apa perlu aku buat .. hmm

bisa butiran bicara
benarbenar merobekkan cantuman
hati aku miliki.
aku takkan rebutkan cebisan ini,
bahkan aku lebih suka menyerah
dari cerita berjelajela.
benda apa yang hakiki?
tiada, sayang.


- Q , ini ke aku kena buat ? jauhkan diri dan padam semuanya dengan serta merta ...

tabah itu perlu
sabar itu wajib dan wajar
diam itu bukan buktinya mati
sekadar senyap memuhasabah diri.

- dan kembali mengasingkan diri ? hoho.. Pun boleh, hidup ja macam ni hahh.
kau tau,dalam hati ini sentiasa ada dia. dan rasa itu seakan sebati dalam jiwa.
Dia bahagia, aku juga tanpa perlu kembali memiliki.
Ya dia . kau takkan fahamkan apa aku buat ni.



maaf,
kelakuan ini bukan milik usiaku sebenar.
bukan aku lari. cuma redakan ketegangan
yang menarik urat di kepalaku
bikin pusingpusing.
ohh ya, another anak "bunga" 
bercambah riang anakanak ku sekalian
welkem home, sayangku Iman.  

- cik N dan Fbi


No comments:

Post a Comment