03 October 2011

kelas kau kan


LAWAK. KELAKAR. GELIMAT HATI.
Aku memang suka guna perkataan atau ayat pepelik. Mama punya "hobi" kadangkadang akupun nak join sekaki. Beliau suka keluarkan perkataan pepelik, yang kadangkadang beliau pun tak faham.


Aku pelik, atau unik jadahpun aku tak kisah.
takkanlah aku nak tiru orang, pastu "paste" kejadanya kat diri aku. Ini aku, kalau kau tak mengerti juga, sila berambus dari hidup aku. Bukan kerana aku puas berlembut dengan orang yang sekeras engkau, aku tak penat nak hadap perangai kau tu, TAPI ini aku. Aku memang TAK dilahirkan untuk menjadi DIA, atau KAU.
Memang aku dilahirkan untuk menjadi aku, tak salah menegur sayang. Tapi kalau untuk benda takda faedah kejadahnya apa?


Ikhlaskah kita memaafkan, andai masih bersisa dendam di dada, Enggan mengakui kesilapan kita, membiarkan ego berterusan membinasakan diri, akhirnya hati kau juga bernanah kembali. Kita hanya mampu merancang, kenapalah susah untuk kau hidup sebaik mungkin. Yang lepas tu, ambil yang positif sajala.
Hidup ini tak selalunya indah. Semuanya hanya pinjaman. Tiada apa yang kekal pada kita.


kau aku hirup udara yang sama, hampir sahaja nafasku terhenti bila menjejakkan kaki di sana.
tiada teringat kau kepada aku, tidak mengapa. Aku tak mengerti, kau benarbenar mengerti apa yang aku rasai, kita berada di bumi yang sama. Jarak tidaklah seinci. Anjaknya tidak juga sebatu.
Langkah sahaja penuh yakin, semua pasti akan baikbaik sahaja.
bolehkan, kalau kita hidup sahaja sebaik mungkin. 
percutian sudah tamat, terima kasih Kuching. Aku jatuh cinta di sana. Enggan pulang semula ke desa. Tahun depan KK pula <3.
okay, STPM mendekati aku. mahu sorok jauhjauh dengan bukulima. HAHA.


p/s; terima kasih hahati.
hacks- SARAWAK.

-cik N



No comments:

Post a Comment