25 January 2012

bukan

BISMILLAH .
PENAT JADI PENAKUT. SUNGGUH.





aku cuma bukan apa yang kau fikirkan.
maaflah, aku memang buat kerja  nak kemas
semuanya dibuat tanpa meninggalkan beban bagi pihak yang lain
jadi, aku gemar fokus dengan kerja
bukan dengan pakwe bagai, bukan dengan mainmain masa kerja
komitmen, rezeki itu bayarannya barakah dariNya




kau ikhlas membantu, maka berkat segalanya.
paling penting, kau gembira bekerja bersama tanpa perlu menarik muka
mereka punya kehidupan semacam aku dan kau.
mereka rasa penat, jadi hargai penat lelah bersama.
mudahkan ?




- aku masih lagi mampu tersenyum dengan perangai kau.
faham, kau masih lagi mentah.



 melukakan hati seseorang dengan kejujuran itu sangat sakit
 lebih baik bunuh dia dengan penipuan .



rindu dia yang sedang berbahagia,
syukur..
cik N


No comments:

Post a Comment