03 January 2012

tahun



malam ini aku sendirian.
rindu keriuhan anakanak buahku, tangisan si kecil, bual bicara kakakkakakku.
tidak lagi kedengaran, sunyi sepi
membekukan jemariku.


tahun baru ni .
aku cuba kembali hidup berdikari.
masa ni ku cuba meringankan sedikit
bebanan ayah mama. 
dengan gaji tak seberapa, hiduplah juga.
alhamdulillah .


mata ni, masa ni pula nak sakit.
tak pernahpernah kena ketumbit
haha, sakai ja.
act, kenapa aku pecut 120 poie keje
aku tak tahu kenapa seakan
mencari kepuasan dalam sesuatu.



hilang dari radar.
itu balasan kau kepadaku, wow. terharu sangatsangat.
kehinaan terserlah, untunglah kau dapat benefits nya sekarang.



anakanak buah kembali ke sekolah.
baru teringat sesuatu, aku takkan kembali menyekolahkan
diri lagi. sudah tamat tempoh
bulan ni memekak, membuto, mencelik 
dah doploh (insyaallah)
cepatnya.. dah takkan ada belasbelas dah.


semoga aku ni berfikiran matang
dada penuh dengan kesabaran dan kekuatan
panjangkan umurku dalam barakahmu Ya Allah,
aku redha dan terima takdir hidup ini
insyaallah aku cuba sebaik mungkin.



bye Pizza Hut, hallohallo Domino's Pizza


~ cik N 


No comments:

Post a Comment