08 February 2012

berkecil hatinya

: BISMILLAH ,

manusia mudah berkecil hati, walaupun hanya gurauan semata. salah anggapan semua itu permainan emosi. Tragis, andai kita meninggalkan orang yang benar kita sayang hanya kerna menjaga kepentingan emosi.


" maaf, saya tak mampu membahagiakan awak."

"saya memang tak kenal diri awak sebenarnya, saya tak faham awak macam mana awak fahami saya.."




" cuba awak faham sikit masalah saya, saya sibuk. lain kalilah okay ! "


" sebenarnya, saya suka dia, awak. saya suka awak dan dia.. saya tak mampu buang perasaan itu kat dia. maaf."




" saya terpaksa pergi jauh lagi kali ni, maaf. baru balik dah kena travel sanasini. saya taknak hampakan parents saya. harap awak faham. "

" saya tak mampu nak percayakan awak. kita jauh. jarang berjumpa. masingmasing sibuk dengan hal masingmasing. biarlah kita bawa haluan masingmasing. kita tak mampu jadi macam duludulu lagi.."




" saya takdapat datang, kena balik kampung sekarang ni.. awak pergi sorang, boleh ? "



kerana kita pentingkan diri kita sendiri,
kita lukai dia yang benarbenar sayangi kita.
bunuh dia dengan perkataanperkataan sebegini,
mampukah dia untuk tidak berkecil hati?




" cinta tak perlukan jangka hayat untuk mati. " - N



manusia mudah berkecil hati. mudah mementingkan diri, baru bekorban sedikit kepentingan diri ni dah tak sanggup.. cuba ingat kembali, memang kita takkan mampu jadi atau ulang kembali yang semalam, tapi dengan menjadi kita yang sekarang ini, cuba jadi yang terbaik untuk diri sendiri.. hati mudah berkecil,bukan. ajarinya menjadi kuat.. agar hati mudah menerima dengan ruang yang besar. benar, kita hanya insan yang lemah dengan emosi berselirat.


hiduplah dengan perancangan, sebab itu akan membawa kita ke landasan matlamat,dengan IzinNya. "




No comments:

Post a Comment