14 June 2011

sad face

Kekecewaan membunuh jiwa jasad kesayanganku .

tahun ni ku lihat amat jerih. seksanya membuatku hanya mampu tersenyum.
aku ke yang berubah, atau persekitaran aku yang berubah.
entah untuk apa ingatan seringkali menayangkannya. aku terkesima. inikah kehidupan yang direncanakan untukku. bahagia bukan lagi milikku.


MATANG.
aku perlukannya untuk menjadi dewasa. maaf, aku tidak mampu hadir melegakan bengkak bernanah di hatimu selalu, namun aku terlalu berharap bahawa akukan selalu ada untukmu.



kau intip aku, kau tidak hormat sedikitpun hak aku. kau geledah semuanya, hanyut bicara dan rasa yang pernah terlahir di jiwa. aku telah kehilangan rasa untuk itu. dan ternyata benar, kepercayaan itu umpama KRISTAL. cantik, memukau. namun, bila pecah, berderai.. takkan mampu untuk disambung kembali.


sumpah aku risaukan kau.


tolongla kembali kepada yang asal sad face. aku merayu, kembalikan teman bercandaku, teman bergaduhku, teman yang selalu ada untukku dahulu, teman yang aku sayangi. kekecewaannya, 
benar-benar meruntuhkan kekuatan yang tersergam indah pada awalnya. aku betul-betul tiada guna. tidak termampu melukis senyuman di wajahnya.


sejarah lalu mengajarku erti ketulusan, kekuatan, kepercayaan yang jika tergadai.. tiada galang gantinya. bukan aku membenci, cuma menghindari. terpukul aku, terjatuh, tersungkur namun masih mampu mengatur langkah. aku kehilangan orang yang sangat-sangat aku percayai. dan, pilu itu sedikit sebanyak meresap ke dalam hatiku dan merosakkan organ dalaman aku.



aku pelajar, tidak mahu bergelar loser sebelum waktunya. aku mahu bangun dari lena yang panjang. doaku, semoga semuanya dirahmatiNya. semoga orang-orang di sekelilingku di permudahkan segalanya.. jangan bersedih, aku sakit melihatnya.


macam dalam drama, satu persatu dugaan khas untuk aku lalui. Ya Allah, kalau aku mampu menggalas kesakitannya, aku rela daripada melihatnya dihimpit duka. aku redha jika suatu hari nanti aku akan diabaikan olehnya, cuma lahirkanlah bahagia untuk dirinya. aku mohon.. semuanya kembali pulih. aku mohon sangat-sangat .. biar aku yang menanggungnya.





p/s: keputusan ini terlalu menyakitkan. jalan berliku harus di tempuhi. kenapalah aku perlu tau sesuatu yang bisanya melumpuhkan seluruh jiwa ku dari terus berfungsi. bulan ku malap kembali. bulan, jangan pernah hilang terang.

No comments:

Post a Comment