10 June 2011

sejenak

Assalam. tidak terhitung rasanya beban yang melekat di belakangku. boleh berikan aku secangkir senyuman, agar aku tetap utuh berdiri menghadapi apa jua ujian.


kenapa. kenapa aku diperlakukan sedemikian. salah aku? kerna memberikanmu semangat dan kekuatan. dan akhirnya aku kau lupakan. aduh hati, usah begitu mudah tercuit. manusia memang mudah lupa. aku tak pernah akan lupa kau pada mulanya siapa. takkan.



bertalu-talu bisa duka tersuntik di kalbu. aku tau, Allah takkan beri ujian kepada hambanya yang TAK mampu menghadapinya, kira orang yang terpilihlah dapat dugaan memasingkan. sebab tu, dugaan kita tak sama, paling koman pun, HAMPIR sama.. jadi, tenang, sabar. walaupun kekadang kita rasa memang tak boleh nak bertenang, nak bersabar. tak kuat, mohon sahaja kekuatan daripadaNya. yaa, DIA tempat kita bergantung.


kecewa bukan titik noktah untuk bahagia.


sarat kepala memikirkan, cuti berakhir. dan paling best, hasil penat lelah bersama team, HILANG. hooomyguD ! hilang. hilang. hilang. okay-okay. aku bertenanglah ni, senin ni kompem-kompem aku akan ngadap benda nih sampai subuh. ngeri ! pasai result muet keluar, dan result mid-Year pun dengan bangganya nak keluar. mampu ke aku bertahan. kalau asyik fikir menda nih, memang tak kahwinlah aku dok risaukan. hishh, gegurau jela. hehh  =___= "


benda yang paling aku rindu time cuti? sekolah. haha. kawan-kawanla. yela, akukan terlampau ceria kekadang. bila aku dok diam or serius, mulalah dorang pelik. " wa, kenapa kau diam?" "wa, kau tak sihat heh?", "wa, kau ni emo je?" . hishh. kadang-kadang aku kenalah relaxkan diri. cuba untuk bertenang. so kekawan, jangan risau. aku baik-baik sahaja. terima kasih ambil berat lelemak. ambil bebanyakpun takda hal okay. haha.



okay. aku kejam. dulu, aku tak izinkan dia bahagia. aku nak juga dia balik kat aku. tapi aku lupa, hati orang tak boleh paksa. Insyaallah aku terima semua ni. apa sahaja untukmu. kau dah berubah, dah tak layan aku dengan dingin, selalu menemani hariku. buat aku pecah lemak, sebab ketawa. touching-touching pun ya gak. mulut takda lesen bercakap heh. sesuka hati je cakap apapunkan. at least, syukur kau bercakap. bebel lah lagi, aku suka asah telinga dengar orang membebel ni .sibuk macam manapun kau masih ingat aku. haha.. 
terima kasih. terima kasih. terima kasih untuk segalanya. aku hargainya.








p/s : aku suka sangat tengok cerita ayat-ayat cinta. dan nur kasih pun ya gak. sebab wanita dalam cerita tu bagi banyak inspirasi kepadaku, betapa DIA menguji kita kerna sayang kepada kita. jadi bersabarlah. kalaulah aku sehebat mereka.. hoho ^^

No comments:

Post a Comment