12 September 2011

The Feeling so Strong..



Tersentap jiwa bila kau katakannya, kawan.

Ya Allah, segala ketentuanmu aku terima. Insyaallah. Redhakan hati aku untuk menerimanya.
segalanya tertulis di Lauhul Mahfuz.
lahirnya aku. jodoh aku. matinya aku.

bukan kehendak sesiapa, bukan salah sesiapa. kesian dan sangat aku curahkan simpati. okay, aku sentilkan belog yang sangat berguna untuk santapan rohani kau.


kenapa harapkan kejayaan dunia, andai yang abadi kau lupa.
kenapa kau berkasih andai yang SATU tu kau tak mampu serahkan jiwa raga.
kenapa kau perlu merayu pada yang lain, sekiranya kau angkuh pada yang ESA.
kenapa kau rasa kau HEBAT, andai kau tak tahu bilakan tamat riwayat mu.


kau kata kau temui ketenangan yang abadi.
dengan meracun diri sedikit demi sedikit melalui kenangan semalam yang pahit.
Allah beri kita rasa keseronokkan, mahupun benda yang terbaik itu sekadar pinjaman.
sedangkan Dia beri kita dugaan sebagai penguat iman.
PILIHAN DI TANGANMU.


- aku tak tahu. tuluskah aku. Jujurkah aku dengan rasa sendiri..
Izinkan Ya Allah,untuk aku khianati hati sendiri. Mungkin pengabaian tu yang terbaik.
untuk hatihati kesayangan aku yang perlu aku jaga selalu.
korbankan apa yang termampu, hati.






~cik N





1 comment: