19 September 2011

Partner Vs Hati



Assalam..
Pernah ke alami perasaan yang mana, kedua-duanya penting dalam hidup anda.
dan terpaksa memilih antara duanya.
pasti akan meninggalkan KOS LEPAS, perasaanku sarat dengan perhitungan.



Tinggalkan keduanya- Hindari kedua-duanya.
Ini yang paling adil dan saksama.


Pilih yang terbaik- ehemm. yang ni tak pasti.


Pilih Keduanya- Pasti sangat tamak.



Nampak sangat aku tak suka, BENCI akan pilihan. Yela akukan manusia biasa.
Act bukan pilih apa, pilih jaga hati kawan, lukakan perasaan sendiri. Atau jaga hati sendiri, lukakan hati kawan. 
"Asyik aku ja jaga hati depa, depa taknakpun jaga hati aku"
- selalunya akan terkeluar ayat nikan.



Islam galakkan Umatnya untuk saling menjagai hati sesama sendiri. Dalam erti kata lain, setiap pengorbanan tanpa mengharapkan balasan selain balasan Allah itu merupakan sebaik-baik pengorbanan. Hindari sifat menjaga kepentingan diri sendiri. Namun kita tidak terlepas dari godaan laknatullah.




Kita jangan berburuk sangka atas setiap satu pilihan orang lain yang membabitkan kita. Bertenang, sabar dan redha itu perlu. Kerna Dia lebih mengetahui apa yang terbaik untuk diri kita. Jangan juga kita menjauhi dan menuduh seseorang itu kejam kerna melukai hati kita, tanpa sedar kita perlu teruskan hidup kita dan dia perlu teruskan hidup dia. Dalam erti kata yang lain, izinkan hatinya merasai kebahagiaan yang tiada pada kita.



P  I  L  I  H  A  N .



Kalau boleh aku hindari, lama dah aku cabut. Makin aku stay, makin aku keliru. Makin aku utuh berdiri, makin aku tidak berdaya. Kawan, atau hati. Kawan atau bekas kawan. Mahupun kawan, bekas kawan dan aku.
Kenapa aku takut untuk berhadapan dengan keluhuran hati sendiri. Aku sayang keduanya. Aku perlukan keduanya. Aku sendiri yang mengubati lukanya, dan aku juga yang akan merobek kembali sakitnya.



TENANG. JANGAN TERBURU-BURU. SABAR

- aku harap, aku yang dijadikan pilihan. Mudah untuk aku mengalah. Tapi kali ni, aku betulbetul taktahu. Semoga Allah kurniakan aku Ilham rahmat dan hidayah untuk pilihan yang memberikan kebaikan tanpa perlu menyakiti.



sekian, madah berbungabunga
- cik N






1 comment:

  1. Tinggalkan keduanya- Hindari kedua-duanya.
    Ini yang paling adil dan saksama.


    Pilih yang terbaik- ehemm. yang ni tak pasti.


    Pilih Keduanya- Pasti sangat tamak.




    konpiusnyeee AHAhhh

    ReplyDelete