05 February 2011

buah hati...

   Salam... cuaca hari ini amat terik memaksa aku untuk duduk di rumah sahaja sambil ditemani oleh buah hatiku.. tak tahu kenapa mood bergambar datang tanpa dipinta... mungkin suhu otakku dah xboleh blah dengan cuaca ni..hahahaha...rasa mengantok macam nak mati je tadi..tapi DIA asyik tengok aku..segan pula..hihihihihi




   relevan ke pakai hijab kat rumah..?? hey..ini kira tempat awamlah..mana-mana pun kita kena jaga sebagai muslimah..insyallah..kekalkan aku begini.. simpan aurat kita untuk pemilik yang berhak sahaja..bukan iklan untuk tatapan umum.. sudah menjadi tanggungjawab kita bersama,bukan.. Dosa Pahala,bukanlah kita yang tentukan..jangan berfikiran kolot sangat bila berbicara tentang tudung.. janganlah kita terikut-ikut kawan..jadi diri kita sendiri,sudahlah..




  terpulanglah,sahabat... niat ikhlas..bukan untuk menunjuk-nunjuk.. dulu aku pun liat gak nak bertudung ni..selamba rock aku je kan..tapi lama-lama segan lah pulak... Dia asyik merenungku..seolah-olah memahami apa yang aku ngomelkan.. hahaha..tengok muka DIA,aku rasa sayang sangat..kenapa ye?




  si kecil inilah BUAH HATIKU yang baru berumur 4bulan bernama Shabil Imran..genap dua bulan aku dan mama jaga..bukan anakku..sebut pasal anak..teringat masa f4-f5 dulu..belajar bio macam nak mati..masing-masing buat perancangan masa depan..nak anak 8lah..2team bola lah..taknak anak lah..kelakar kot..siap masuk belon dalam baju,nak tengok macam mana rupa masing-masing bila mgandung..(aku tak terlibat) sebab keje aku, gelakkan orang je..hahaha..aku?? T A K U T..takut nak rasa kehilangan nanti..takut nak sayang orang..takut terluka..dan takut tak mampu bahagiakan orang..kakakakah...



 macam mana agaknya bila aku dah berusia..kerepot..kedut sejuta...hahaha..kelakarkan.. aku tertarik dengan kata-kata seseorang..memberikan aku inspirasi..."a women's heart should be so lost in god, that a man needs to seek HIM in order to find HER..".. bila fikir balik..betul lahkan..buat apa dikenang-kenang lagi..simpan rapat-rapat segala rasa...biarkan menjadi persoalan kelak....tak perlu pujian..makian di alu-alukan..hihihihi..taklah..bukan tidak bersyukur..tapi aku rasa itu semua penipuan semata-mata.. maaf..bukan niat menyinggung hati sesiapa.. sekian..terima kasih

No comments:

Post a Comment