18 June 2011

terima kasih..

Kehadapan kesayanganku. anda jejaka tampan, hebat bergaya, amat prihatin. segagah namamu dalam sejarah. pengorbananmu, tak termampuku balas. terima kasih, semoga ALLAH merahmati hidupmu.
En. Adnan Yahaya.
SELAMAT HARI BAPA.



HIDUP INI UMPAMA PUSINGAN RODA.



hari ini hari bapa, entah mengapa emosi begitu tulus berkata-kata. ingin ku lahirkan bahasa yang cukup puitis nilainya, buat insan yang tersayang. sebelum shakespeare menulis bait-bait cinta, aku terlebih dahulu menemui erti sejati dalam hidupku. sebelum Romeo dan Juliet bersumpah sehidup semati, aku terlebih dahulu terhutang budi pada dia, insan yang aku kagumi.


ya. DIA, 
kasar tuturnya, keras telapak tangannya. Gemar mendiamkan diri di rumah, hanya rancak berbual dengan mama. sering mempamerkan riak wajah yang tegas, garang, menggerunkan. namun kami tahu, dia sangat lembut hatinya. sering bergurau dengan semua. terlihat garis tua di wajahnya, cukup kental azam membesarkan kami berlima.



Ayah.
insan pertama yang menyokong aku untuk bergiat aktif dalam sukan, insan pertama yang menyokong cita-citaku untuk menjadi pegawai Polis. Beliau, insan yang cerewet terhadap segalanya. beliau, insan yang teramat tabah yang pernah aku lihat sebelum ini.



kekecewaannya lebih menyakitkan bagiku. kesihatannya, keutamaan aku. mana mungkin aku mampu menemukan insan yang sepertinya, untuk menggantikan tempatnya.
TIADA.


terlalu banyak keindahan dalam hidupmu, ayah.


Ayah membuktikan, kejatuhan seseorang itu bukan untuk selamanya.
syukur, Alhamdulillah. aku dikurniakan lelaki sehebat ini dalam hidupku. 
TERIMA KASIH, ayah..





p/s : hampir 4bulan berlalu. terima kasih untuk segalanya. aku hanya mampu lakukan apa yang termampu. Insyaallah.

2 comments:

  1. alaololo. sweet ;)
    ayah tampan gtuuu ^^

    ReplyDelete
  2. hanya lafaz syukur yg termampu, ayu. miss youuuu sweet !

    ReplyDelete