22 January 2011

pukul3 pagi


         
MANUSIA boleh BERUBAH..dengan sepantas kilat...
mahupun sesaat...
pukul3 pagi aku masih berjaga..
tapi..
MENGAPA sepantas itu manusia berubah..
dan menyakitiku tanpa sedar...
mengasari aku dengan mudahnya..
dan membuatkan aku terpempam sedemikian..


kau bukan yang aku kenal dahulu..
aku hanya boneka..
untuk menjadi pendampingmu..
tegarnya aku untuk tidak menyakitimu...
sesalanmu nyata..
mungkinkah aku TAK cukup bersabar selama ini...
hakikatnya..
jangan mengejar sesuatu yang TIDAK pasti
andai kita sudah menduga ganjarannya..
HENTIKANLAH !!
maaf tidak mampu menghilangakn tanda di hati...



3pagi..
aku masih tidak mampu menutup mata
gentar apa yang harus ku lalui esoknya nanti...
SIAPA kau sebenarnya..??
aku kan pergi nanti..
aku bukanlah perampas kebahagiaan orang..
kau yang membayangi aku..
dan wajarkah aku yang dipersalahkan...
ini jam..3pagi...
hakikatnya..
kau bukanlah si pencuri hati..
tetapi..
si pengecut penikam hati !!

No comments:

Post a Comment