04 July 2011

sekerdip cuma

esok, 2tahun rupanya telah berlalu. sepantas kilat semuanya telah terlupus.
ini kehidupan yang asli. tanpa dugaan, kita hanyalah debu di jalanan kehidupan.

>airmata kasih<

" kau dah tau kerusi tu kaki tinggal 3 je, yang kau duduk gak kenapa. kan dah sakit, terjatuh."
takdalah, aku ingatkan kerusi tu even nampak macam tak kukuh, mana tau kukuh gak. tapi sayangnya, kayu dah reput kot nih.

" jauhnya kau pergi semata nak cari benda nih. kat kedai taman kaupun ada gak."
hishh, takpela jauh. aku tak kisah, janji aku nak pergi tempat tuu jugak. tak kisahlah berpanas atau berhujan sekalipun. puas sangat dapat pergi tau.


" kan kau sayang benda tu sangat, yang kau gatal pi bagi orang buat apa. kan kau gak menangis tak sudah. memang padanlah muka kau tu hahh. mana nak cari ganti."
memang aku sayang. Allah je tau aku sayang banyak manakan, tapi aku takdapat jaga dengan baik barang yang aku sayang. aku bagilah kat orang yang boleh jaga barang tu dengan baik. aku nangis sebab aku sayang, tapi fikir balik, takpela. aku kena bagi kat orang lain juga. takdalah aku susah hati lagi nanti. kalau ada lain, adalah.


" ingatkan basahlah kau kena hujan tadi. alih-alih, aku yang basah."
aku tak basah sebab aku kan berbaju hujan. kalis air maa. brand baik punya. yang kau pakai payung kubur memangla basah. dah tau payung tu macam tu, hujan lebat memang lunyailah payung kau tu.


" kata lapar sangat, yang kau tak makan pasai pa pulak ni. tadi beriya ajak aku keluar makan. hishh. peliklah kau nih."
memang aku lapar. sangat lapar. kebulur dah ni. tapi aku takda seleralah. tetiba aku tak boleh nak telan semua ni. sorryla menyusahkan kau. serius aku tak rasa apa dah ni.



" kau janji macam-macam kat aku dulu, bila dah jadi macam ni, habukpun takda. tak guna betul. sampai hati kau buat aku macam nikan. kalau aku tau, aku taknak de orang macam kau ni. lupa diri betul"
maaf, dulu memang aku janji macam-macam kat kau sebab aku memang nak kau. tapi hati manusia mudah berubah.. lupakan jela semua tu, munafik jekan. maaf sesangat.


" kenapa kau suka buat muka takda perasaan hah. rasa nak tumbuk je. bengong jela.."
sebab hipokrit, taknak orang tau perasaan aku macam mana. aku cuba buat macam biasa..


" asyik bergelap. berbaju hitam. tak bosan ke. cuba keluar, pakai baju kaler ceria. make up sikit, belajar bergincu sakan. jaga kulit, kuruskan badan.. nanti adelah orang nak. ni tak."
penting sangat ke luaran ni. perlu ke aku nak melawa semata nak puaskan mata orang yang tengok aku. kenapa tak tengok hati aku. susah sangat eh nak x-ray hati aku sebab lemak tumpat sangat, macam tu?. aku nak melawa ke tak suka hati akulah. aku rasa nak melawa. aku melawa. kalau malas, biar jela.





sekejap jekan semua terhenti. dan kisah yang lain pula bermula. aku harap kau bahagia, sebagaimana kata-kata kau yang terakhir. terima kasih, kerna buat pilihan yang tepat. benar, sangat penting untuk kita jujur dengan perasaan sendiri. rasa tu, takkan hilang, takkan lapuk, takkan pudar. cuma hati yang lain makin berseri, makin erat, makin menyenangkan.
aku tak harap kau faham apa yang aku ceritakan di atas. fikirkanla semuanya.. ada yang tersimpul minta dikemaskan. 


saya kenal sayang saya.




No comments:

Post a Comment