24 August 2011

kad, posmen dan pelita



K  A  D    R   A  Y  A.
aku tahu, tahun ni dah takda dah kad raya berpos-pos.
aku dah tak jadi penunggu setia abang Posmen yang gantang-gantang sambil senyum siput sedut.
takda tunggu depan rumah pepagi, takda nyanyi lagu raya menggila badak. takda cat rumah.
T  I  A  D  A.



hati dengan riang ria pelita, menulis kad demi kad hari raya.
lokasi yang berbeza, sahabat kelas sekalian, penat, jenuh, beku jari jemari ku, 
tapi demi menyeru semangat yang hilang, 
aku siapkan jugalah kerja amal tu ( konon)..



Aku nak pakse Abang Posmen tu hantar kad raya kat aku. aku nak juga kad raya, macam tahuntahun lepas
touchingla macam ni, sikitsikit aku je dilupakan. aku jela yang "baik".. HAHA
boleh tak nak kad raya.. sebagai kenang-kenangan nanti bila aku dah takda.
HUHU ^^


act, main  MERCUN.
mercun gasing, mercun bola, roket, mercun papan, mercun lebah.
ayah punya pasal okey, beliau beli stok mercun bebanyak riang ria raya. adakah beliau lupa, aku ni anak gadisnya, okayokay.. akulah anak gadis, akulah anak bujang beliau. FAHAM.
teruja pulak jiran ku ni, berlawan pasang pelita depan rumah. HAHA. 
sikitpun tak kisah, seronok adalah, sebab cantik memalam lepak depan gate, tunggu mama balik surau.
wahhh.. romantik gituu..



* tazkirah khas dari Cikgu Huda, tentang isu patah hati : Bunuh Diri, memang sangatsangat berbekas kat jiwa kau kan, sayang.. aku kan ada.. aku tetap utuh berdiri di sisimu, walaupun aku tak harap siapa ada di sisi aku melainkan Dia semasa saat sulitku.
aku sayang kau. 




p/s: tadi dah tengok muka anak buahku yang bakal lahir hujung tahun ni..
LELAKI! omp, akhirnya anak buah bujang ku bertambah..
lama sangat tak menatap wajahmu. aku rindu.
terima kasih. cik N^^



No comments:

Post a Comment