11 August 2011

sabarlah hati.




Assalam.
perkongsian hati ke jiwa nurani.

saat aku menyesali apa yang terjadi, kehilangan dan kehilangan.
aku terlupa mana arah yang wajar aku tuju.
tiada siapa yang mengingatkan aku arah sebenar hingga aku malu sendirian.
terhanyut jauh dengan perasaan sendiri.



buat apa muka cantik molek, kacak, gantang-gantang andai tidak mahu sujud kepada Allah.



setiap orang hadapi saat susah, memerlukan masa untuk pulih.
aku tak nafikan itu. berbalik kepada kekuatan individu itu untuk menerima takdir.
kesakitan itu menghadiahkan kita kelazatan dalam bersabar.
percayalah.



" sesungguhnya Kami menciptakan tiap-tiap sesuatu menurut takdir 
(yang telah ditentukan).. "
:: Surah Al-Qamar; Ayat 49.



okay, aku baru mengerti. hidup ni kosong kalau kita tak melengkapi hari-hari kita dengan benda yang baik-baik.
penyesalan seharus tiada dalam kamus hidupku selamanya.
sungguh aku tidak melupakan.
sedetikpun tidak.



" dan kepada Allah jualah  hendaklah kamu semua berserah, jika benar kamu orang-orang yang beriman."
:: Surah Al-Maidah; Ayat 23



aku pernah jadi sangat loser. terlalu mendambakan duniawi, aku hanyut jauh.
sangat jauh. terbuang dalam kesedihan jiwa.
hingga aku buntu dengan diri sendiri.
apa yang aku lakukan, akhirnya memberikan kebaikan kepada orang itu.
alhamdulillah, dia sudah mula melakukan penghijrahannya.
ternyata kesakitan itu sementara.



"setiap orang ada  duka, dan ada yang suka, tetapi orang yang beriman sentiasa bersabar menerima musibah dan syukur menerima nikmat.."
:: Surah Al-Qurtubi; ayat 17/258.




setiap satu yang berlaku, atas kehendakNya. bahkan Dia memberikan kita hikmah atas segala yang terjadi. 
SABARLAH, dia sedang menguji kita sayang.




p/s: merindui ramadan sebelum2 ini.
terima kasih. ikhlas- cik N  ^^

No comments:

Post a Comment