23 August 2011

KEMBALINYA..



AL-FATIHAH..
MOHD FAIZ MUHAMMAD..


Aku terkejut yang amat bila dapat tau berita sahabat (staf Pizza Hut) telah kembali ke rahmatullah pada hari Isnin, 22 Ogos 2011.. di LEKAS..

sumpah aku tak percaya. mati-mati katak aku ingat kawan-kawan arwah main-main je post sedihsedih dekat wall arwah.. okayokay. aku touching.. Allah sayangkan dia.. Bulan Ramadan pula tu..

aku masih ingat hari pertama arwah masuk kerja, tahun lepas.. berhari-hari aku tengok dia, sangat fokus buat kerja. even waktu break arwah tak makan dengan bebudak PH.. then, aku orang pertama ajakajak kucing share makanan aku dengan dia. Then, lamalama kitorang jadi rapat. selalu lepak sesama dekat tempat parking motor, sambil aku makan eskem 99sen..berborak dan berborak itu dan ini..


Arwah sangatsangat baik, selalu nasihat aku itu dan ini. maklumlah dulu time kerja, jauh dengan parents, kawankawan lama, bercintan pula jarak jauh.. kesibukan melanda lagi, Arwah selalu jadi tempat minta nasihat itu dan ini. sangat hormat kat perempuan..Tapi sayang, aku kerja situ sebulan lebih, before tukar tempat kerja..
sayu.. hati ini makin sayu..


"jauh, takkan mampulah goyahkan janji korang.. itu bukan alasan, Wa."
okayokay.. aku ingat semua katakata arwah..
terima kasih..




semoga Allah mencucuri rohmu, kawan.
terima kasih sangatsangat sebab selalu ada, lindungi aku dahulu..
bersemadilah dikau dengan aman, Insyaallah..







p/s:  detikdetik pantas berlalu, dekatnya kita dengan kematian..
                                                                       maafkan segalanya, cik N ~



No comments:

Post a Comment