31 May 2011

MALAM (?)



malam-malam buat hati bengkak, bukan. mungkin angin malam ni bawak segala kepiluan di pagi hari. sapu bersih kesedihan, kesukaran, kepiluan.
tu yang mendayu-dayu hati bila dengar lagu apapun. HAHA.
lagu ni, kompem-kompem aku tak larat bawak. suara "jantan" manalah nak lepas.

duopolohempek jam aku nak dengar lagu ni. kalau dulu PYTB. 

lagu ni, aku TAK TUJUKAN pada sesiapa okess. tiada langsung. cuma aku suka lirik dia jekot.
aku tak suka manapun kat minah yang nyanyi lagu ni, sebab gara-gara SPA-Q dulukan.
effect habis kat aku punya hati.


bicara selalu manis. lama-lama jadi racun. semua tak berbaloi.


itu yang aku selalu dengar dari hampir semua kawan aku. adoi. relaxlah. benda sakit ni memang GURU terbaik, bahkan PENAWAR untuk masa hadapan.

hati bukan takda bunga-bunga. cuma dah habis diracun je hari tu. mati semua bunga-bunga yang mekar indah. nak jaga punyalah payah, bertahunlah juga. alih-alih, mati sudah. nanti-nanti lah aku tanam pokok kaktus terus. tahan lasak sikit. tanpa air masih boleh hidup, azam dan cekal nak hidup dalam hati aku, itupun kalau mampu nak hidup dalam hati aku lah kan. bukan apa, tak suburlah tanah dalam jiwa aku babe. dah tercemar. akupun tak tahu kenapa. mana nak dapat tanah subur? ada jual ke. takpun amek tepi-tepi jalan, tanah bakau. macam mama selalu amek kat kampung..

aku jiwang maa. kadang-kadang taknak tunjuk. buat muka 'kering'. sapa nak, kan?
mukapun stok "pecah rumah", memang TAK lah orang pandang. haha.
aku sangat. sangat. sangat suka bercanda. mental kena kuatlahkan. cuma kadang-kadang mental tak kuat. emosi terlebih suntik dalam jiwa. mudah banjir pipi aku. itu DULU lah kan.

senyumlah dunia. lihat apa ada dalam taman tandus jiwa aku. aku belum mula bercucuk tanam dalam hati aku. biar jela bersemak samun. malas nak berkebun. bunga-bunga asyik mati je. jenuh kot nak tanam, tanam, tanam. tanah nampak benor tak subur. HAHA. nasib-nasib.
TERIMA KASIH.


No comments:

Post a Comment