12 March 2011

adat yang tercipta

salam...selamat sejahtera..

aku jatuh..
KAU bahagia...
tapi SAYANGNYA..
kau LUPA..
sungguh ADAT di dunia..
hidup hanya pusingan RODA..


 bukan kau paksinya, bukan jua kau KIBLATNYA... sudahku duga, masakan bubur menjadi nasi.. bahkan lautan tenang merbahaya.. inikan pula pisau di tanganmu letaknya di leherku.. 

 mungkin emosi meragut tenangku, meleyapkan bait-bait kemanusiaanku.. aku bukan HAMBAMU.. kau LUPA, kau sahabatku.. hadir aku setiap penjuru saat sulitmu.. bukankah janji digenggam? masakan kau MENGKHIANATIKU..?? sudah adat si pengkhianat.. meludah kesat dijalanan, menabur fitnah di kaki lima.. hanya kerana kau BERTOPENGKAN mulia.. dan aku si pengganas bangsa?

  SAHABAT untuk selamanya.. mungkin aku kehilangan warasku untuk mempercayainya.. mungkin jua ku lupa MENILIK nasib yang serupa..
kau tetap kau, masih belum ditiup angin perubahan.. kau kira aku lemah? tidak mungkin mengkhianatimu? kau salah.. kerana aku TAKKAN pernah BELOT.. si pembelot sepertimu, mungkin akan mati termakan sumpah.. bumi manapun enggan menerima kau, inikan pula langit mana yang kau junjung.. 

  haha.. kau sulit untuk memahaminya.. kerana aku tahu kelemahanmu.. terletaknya indah atas KEJUJURAN.. persahabatan kau dan aku terlerai.. jika ikut rasa, binasa.. maka, binasalah kau.. bukan aku si penyumpah.. tapi kau yang menyerunya.. aku tidak bersalah! aku kasihan.. melihat nasibmu di jalanan.. kau punya keistimewaan, PINTAR.. tidak sepertiku.. TUHAN itu ADIL.. jangan kau lupa, asalnya kita dari mana.

p/s : aku benar2 maksudkannya.. utk yang mgaku aku teman baiknya dahulu pere*****

No comments:

Post a Comment